nak makan pun kena ikut jalan belakang


Ni aku nak kongsi kisah cerita lucu aku yang terjadi kat aku minggu lepas.Pada petang tu aku menerima panggilan dari isteri aku."Bang kereta tak boleh start lah"ujar isteri aku.Aku tanya dia apa pasai,dia kata alarm kereta asyik berbunyi aje.Dalam hati aku dah syak bateri kereta aku "kong".Sebab dah 3 tahun aku pakai.Fikir punya fikir macam mana la aku nak pegi tengokkan kereta dia,sedangkan aku tak de transport.Lalu pegi kedai workshop cina belakang umah aku.Aku kata kat dia,towkeh boleh tgk kan keta gua tak,tak jauh aje dari sini.Aku kata kat dia bateri keta aku problem.Dia kata 'no problem boss'.Maka aku pegilah dengan dia,naik keta dia.Sampai sana dia terus check dia kata memang you kena tukar bateri balu lah boss.Lpas dia buat jump start,aku pun drive keta,dia suruh aku pegi ikut dia pegi kedai dia utk tukar bateri.Aku tanya berapa harga bateri boss?Dia jawab RM 2 latus saja.Dlam hati aku kata byk mahal.Lepas tu aku bawak keta slow2 follow belakang dia.Lpas trafik light aku pusing keta aku pegi kat workshop lain,sbb nak tanya kot ada lebih murah lagi.Aku tanya satu kedai tu,dia kasi harga RM 150.OK lah tu kata aku kat isteri aku.Lalu aku terus tukar aje kedai tu.Bini aku kata cina tadi tak marah ke kita tak bli kat kedai dia? Jawab aku,biar pi lah dia,sapa suruh jual mahal sgt.Jahat betui aku ni..ha..ha..ha..Akibat dari peristiwa itu,apa bila tiap aku nak makan atau beli lauk dekat restoren dekat umah aku ni,aku terpaksa pusing pegi lalu jalan belakang workshop tu.Sbb klau nak pegi restoren tu kena lah lalu depan workshop tu sebelum ni.Persoalannya smpai bilakah aku akan mcm ni.Padahal aku tiap2 hari pegi restoren tu.Apa harus aku buat?

3 comments:

Anonymous

October 11, 2008 at 2:28 AM

haha..bagau,lalu depan kedai tu buat tak tahu dah la.ntah2 apek tu dah lupa aper peristiwa tu,siap menyesal sebab nak kapak ngko!

Anonymous

August 9, 2010 at 12:40 AM

xbaik fikir mcm tu. RM 200-150= RM 50, kos dia pergi rumah, dia buat biz tau.

mel

June 19, 2011 at 4:20 PM

senang je klu mau selesaimasalah ko ni. ko bunuh je si cina tu atau ko bunuh je diriko sampai mati...huhu jgn tak mati ye . ingat nasihat aku ni.aku penah nasihat kerajaan Tanzania . Lihat skrg Tanzania sudah aman. huhu